اعتقاد است که نباید با عینک بد بینی نسبت به انگیزه ، قصد و نیت افراد برای ورود به شورا نگاه کرد ، بلکه باید بستری فراهم نمود تا همه کسانی که طبق قانون صلاحیت نامزد شدن را دارند برنامه های خود را عرضه نمایند چرا که « جوهر اگر در خلاب افتد همچنان نفیسست و غبار اگر به فلک رسد همان خسیس. استعداد بی تربیت دریغ است و تربیت نامستعد ضایع. خاکستر نسبی عالی دارد که آتش جوهر علویست ولیکن چون به نفس خود هنری ندارد با خاک برابر است و قیمت شکر نه از نی است که آن خود خاصیت وی است. »(سعدی)
مشکل اینست که گاهی با چشمان بسته نامستعد را به جای مستعد بر می گزینیم و متاسفانه هنوز هم بعد از گذشت سه دوره به جای تبیین این جایگاه مهم و پرداختن به اولویت ها و نیازهای یک شهر ، شاخص های یک انتخاب خوب و ویژگی های انتخاب شوندگان ، شاهد آنیم که با نگاه های گذرا و سطحی در کوچه و بازار و در محافل ،افرادی که احتمالا تصمیم به کاندیداتوری گرفته اند به باد استهزاء گرفته میشوند و ایراد و اشکال به آنها وارد می شود که چرا می خواهند کاندیدا شوند، هنوز برای آنها زود است و... بدون آنکه اشکالات و خرده گیری ها مبنای عقلایی داشته باشد دور و تسلسل باطلی را به همراه خود ببار می آورد .به جای پرداختن به ظواهر موضوع این ماییم که باید ملاک و معیار داشته باشیم و از حقوق قانونی خود در موقع انتخاب به درستی استفاده نماییم و با ورود آگاهانه به مسئله شورای شهر و با انتخاب ترکیب مناسب اعضاء کسانی را که توانایی خدمت به شهر خود را دارند انتخاب نماییم.
یادمان باشدکه بناست ازمیان صدهها و ده ها هزار نفر شهروند تعدادچند نفر را انتخاب کنیم تا شهر مان را از طرف ما اداره کنند.شورای شهر محل آزمون و خطا نبوده و جایی برای اشتغال نیست .شورای شهر محلی برای فعالیت ها و بنگاهداری اقتصادی اشخاص نیست . شورای شهر محلی برای کار آموزی و هزینه کردن ازجیب ملت نیست .شورای شهر محلی برای کسب در آمد و تحصیل مال برای برج سازی و...نیست .چگونه است که اگر برای اداره یک مغازه کوچک کسی را استخدام می کنیم ، همه گونه تحقیق و بررسی می کنیم و اگر رسیدیم به اینکه شخص مورد نظر دارای تعهد کاری ،سلامت نفس ، صداقت و امانتداری است ولی باز به او اعتماد کامل نمی کنیم و تا زمانی که از توانایی و تخصص او برای انجام کار مورد نظر یقین حاصل نکردیم کاری را به او واگذار نمی کنیم ولی برای اداره شهر خود اجازه می دهیم افرادی با هر قد و قواره ای انتخاب شوند !!
برای تصدی این مسئولیت سنگین افرادی که تقوا، درستکاری و امانت داری شان برای مردم محرز است، شهر را با تمام ویژگی های فرهنگی اش می شناسند، اهل جار و جنجال و دروغ پراکنی نیستند ،از مسائل عمران و رشد و توسعه ی شهری آگاهی دارند، برای جبران شکست هایشان از جیب ملت و...به میدان نیامده اند، اهل حلم و تدبیرند وکار جمعی کردن را بلدند ، مخالف خود را تحمل می کنند ،انتقاد پذیرند، شجاعت لازم برای دفاع از منافع ملت را دارند، اقتضاعات کاری منطقه خود را می دانند ، بلدند کار اداری بکنند ، توان رایزنی و همکاری با مجموعه مدیریت شهری را دارند می توانند معیار های انتخاب باشند.
حالا که به پایان این دوره از شوراها نزدیک می شویم و انتخابات جدیدی در راه است لازم است که با کمی دقت و احساس مسئولیت کسانی را راهی شورا بکنیم که توان وتخصص و شرایط لازم برای تصمیم گیری در امور شهری و نظارت بر عملکرد شهرداری و انتخاب شهردار را داشته باشند وگر نه انتخاب غیر مسئولانه و رای دادن به افراد ناآشنا به امور شهری نه تنها کمکی به این شهر نخواهد کرد بلکه این افراد با تصمیمات غلط ضربات سخت تری بر پیکر زخمی شهر وارد خواهند کرد که جبران ناپذیر خواهد بود. امیدواریم وآرزو می کنیم که اشخاص به حدی از بلوغ فکری و مسئولیت شناسی رسیده باشند و به اندازه ای وجدان داشته باشند که اگر شرایط لازم را ندارند و به درد مردم نمی خورند و مناسب برای عضویت شورای شهر و شهرداری نیستند به خود اجازه ندهندکه وارد این میدان شوند، زیرا ورود افراد نامناسب و احیانا انتخاب آنان یک خیانت واقعی است که تاوان آن را جامعه و همه افرادآن پس می دهند. اگر احیانا افراد فاقد شرایط بیایند، نهادهای نظارتی که صلاحیتها را بررسی می کنند نباید به آنان صلاحیت بدهند و بایدجلوی ورود آنان را به این عرصه بگیرند، زیرا منافع یک شهر و صدها هزار شهروند نباید بازیچه دلخوشی و هوا و هوس و شهرت طلبی برخی اشخاص قرار گیرد.
با نزدیک شدن به ایام انتخابات شورای شهر ، کاندیداهای احتمالی شورای شهر معرفی می شوند . درشهرستان امیدیه نیز از جمله کاندیداهای احتمالی دوره چهارم یکی از فرهنگیان منطقه است . حاج اسد شریفی، استاد دانشگاههای آزاد امیدیه ماهشهر و پیام نورهندیجان، با حمایت قشر فرهنگیان امیدیه عزم خود را در میدان انتخابات شورا ها جزم کرده که بر اساس اخبار رسیده به این پایگاه خبری می تواند از کاندیداهایی باشد که حرفی برای گفتن دارد.
بیوگرافی کامل نامزد انتخاباتی شورای شهرستان امیدیه
اسد شریفی
متولد : 1351 شهرستان امیدیه
مدارک:
فوق دیپلم آموزش ابتدائی سال اخذ 1372
لیسانس علوم تربیتی سال اخذ 1376
فوق لیسانس تاریخ ایران واسلام سال اخذ 1388
سوابق:
آموزگار ابتدائی 8سال
مربی تربیت بدنی و پرورش 2سال
معلم راهنمای آموزشی 5سال
مدیر مجتمع آموزشی 3سال
دبیر ورزش روستایی وعشایر 4سال
دهیار روستا 6سال
مدرس و مشاور درس قرآن 8دوره
استاد دانشگاه آزاد وپیام نور 4سال
این روزها اخباری مبنی بر حضور افراد مختلف در انتخابات دوره چهارم شورای اسلامی شهر امیدیه به گوش می رسد.
این وبلاگ با هیچ یک از این کاندیداها مستقیما وارد صحبت نگردیده است و فقط از حرف و حدیث های محافل اجتماعی، سیاسی و رسانه ای، چنین برداشت هائی را منعکس می نماید و اعلام این اسامی به معنای قصد رسمی یا غیر رسمی افراد نمی باشد و صرفا بیانگر بحث درباره این اسامی در محافل می باشد. این پست به روز می شود.
ردیف | نام و نام خانوادگی | تحصیلات | شغل |
1 | اسد شریفی | فوق لیسانس تاریخ | استاد دانشگاه |
2 | مهران افضلی | لیسانس مدیریت | شورای شهر |
3 | مهدی روغنی | فوق لیسانس مدیریت | استاد دانشگاه |
4 | خسرو ناصریان | لیسانس مدیریت | ریس بازرسی ونظارت اصناف |
5 | حافظ تمیمی زاده | مهندسی نفت | رییس شورای دانشجویی دانشگاه امیدیه |
6 | عزیز شریفی | لیسانس مدیریت | ریس بانک ملی امیدیه |
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 | |||
15 | |||
16 | |||
17 | |||
18 | |||
19 | |||
20 | |||
21 | |||
22 | |||
23 | |||
24 |
به اخبار رسیده یکی از نامزدهای احتمالی شهرستان جناب آقای خسرو ناصریان که نماینده اقشار محترم اصناف وبازاریان شهرستان امیدیه میباشد.
مدارک:
لیسانس مدیریت صنعتی سال اخذ ۱۳۸۲
سمتهای مدیریتی:
کارشناس اصناف شهرستان امیدیه سال اخذ ۱۳۸۲
رییس بازرسی ونظات شهرستان سال اخذ ۱۳۸۷
مسئول شورای سازش اداره کارواموراجتماعی
عضو کمیته انضباطی شهرستان امیدیه
دبیر هیئت های همگانی ومحلات
رئیس تعاونی شماره ۱ اصناف
با سلام خدمت دوستان و همشهری های عزیز
مطلب حاضر نقدی است بر سلیقه مردمان شهرمان در چیدمان شورای اسلامی شهرمان در ۳ دوره اخیر، برای شروع لیست کلی اعضای شورای اسلامی شهرمان ، طی ۳ دوره اخیر را با هم مرور کنیم:
اما سوالی که پس از این بررسی پیش می آید این است که چرا تمامی اعضای شورای اسلامی شهرمان در این دوره ها را معلمین عزیزمان تشکیل داده اند؟ آیا دیگر اصناف نمی توانسته اند در این عرصه وارد شوند ؟ آیا وظایف و کارکرد تعریف شده از طرف قانون گذار برای شورای شهر را فقط معلمین می توانسته اند انجام دهند؟
به گواهی حاظه ی من، در دوره های گذشته کاندیداهایی از سایر اصناف، از پزشکی ومهندسی گرفته تا کسبه و بازاری ، خود را در این عرصه بر مردم عرضه نموده اند اما نتوانسته اند اعتماد مردم را کسب کنند.
به راستی چرا؟
با مطالعه مجدد شرح وظایف شورا، کارکرد و شرح وظایف تعریف شده از طرف قانون گذار برای اعضای شورا، مجموعه ای از فعالیت های مربوط به برنامه ریزی واتخاذ تصمیمات فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،عمرانی و آموزشی می باشد.
به دیگر بیان قانون گذار بر جامعیت و وجود تخصص های گوناگون را در چیدمان اعضای شورا صحه گذاشته و حتا تاکید کرده است.
با کمال احترام به فعالیت های انجام شده توسط اعضای محترم شوراهای پیشین وفعلی ، آیامی توان معلمین و فرهنگیان را درتمام زمینه های فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،عمرانی،سیاسی و آموزشی صاحب نظر دانست؟
به راستی مشکل کار از کجاست؟
آیا مردم ما از وظایف قانونی شوراها اطلاع ندارند؟ آیا عملکرد اعضای محترم شورا در دوره های گذشته، سطح توقع مردم ما را تا انجام کارهای اداری روزمره ،تخفیف عوارض، آسفالت و روشنایی معابر و درسطح بالاتر گسترش فضای سبز و… پایین آورده؟ چرا با توجه به وجود مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی در شهرمان ،رکورد داربودن آمار طلاق در استان به عنوان نمونه، ضرورت حضور افراد مشاور،جامعه شناس، روان شناس و… از طرف دوستان فریاد زده نمی شود؟ چرا با وجود اصرار به انجام فعالیت های عمرانی از یک طرف، پرهزینه و پرنمودبودن آنها از طرف دیگر، خبری از مهندسین عمران وشهرساز در ترکیب شورای شهرمان نیست؟ رسالت تغییر سلیقه انتخاب اعضای شورا از طرف مردم برعهده چه کسانی است و چگونه باید تغییر دهند؟
ختم کلام…
انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا نزدیک ونزدیک تر می شود. این بار حق انتخاب 9 نفر را داریم،انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری همزمان شده است، اگر پیشرفت متوازن شهرمان را می خواهیم، به نظر من :
۱- نیازهای بلند مدت شهرمان را بشناسیم و آنها را بر نیازهاو خواسته های کوتاه مدت خود ارجحیت دهیم.
۲- افراد متخصص از حوضه های مختلف کاری را ترغیب به حضور کرده واز آنها حمایت کنیم.
۳- این بار آینده شهرمان را قربانی جناح بندی سیاسی و طایفه گرایی- دو عامل مهم در انتخاب کاندیدا !!- نکنیم که به قول پروین اعتصامی:
هرچه کنی کشت همان بدروی
کار بد و نیک چو کوه و صداست
مديريت شهر در دسترس شماست!
اكنون و پس از چندسال از تحقق رويكرد وتحولات شهر امیدیه ميتوان اينگونه سخن گفت كه با اجراي طرح های مهم ، موضوع مهم «تعامل» بين مديران شهري و شهروندان و در دسترس مردم قرار گرفتن مجموعه مديريت شهري، به وقوع پيوسته است.
تحقق محله محوري و ارائه خدمات در نزديكترين سطوح دسترسي مردم و رسيدن به خواستههاي زندگي شهري از طريق تعامل با شهرونداني كه در گرمای سوزان امیدیه زندگي ميكنند، از مهمترين دغدغ های مسولین شهری بوده كه بهدنبال آن بايد كاهش هزينهها را براي آنان در رابطه با فرآيند خدماتي كه دريافت ميكنند در پي داشته باشد. همچنين بايد به اين نكته توجه كرد كه در سطح مناطق اين امكان وجود ندارد كه تا آخرين نقطه محله بررسي شود و نيازهاي مردم و افراد، شناسايي و براي آن برنامهريزي شود پس بايد براي اين كار اجزاي مديريتي را در كوچكترين سطح برقرار كنيم تا به اين هدف برسيم. اجراي طرح «انجمن های محله ایی» از جمله راهكارهاي مهم و موفق براي ارائه خدمات بهينه به شهروندان در عرصههاي مختلف خدمات شهري است. با انجام تغييرات در ساختار سازماني شهرداري، شهرداري به سمت اهداف جديد خود كه مهمترين آنها احترام بهحقوق شهروندان است پيش رفت. بررسي اين تغييرات از نگاه درون سازماني، به افزايش اختيارات شهرداران نواحي منجر شد و از نگاه برون سازماني به خلق شهرونداني مسئول تر، مشاركتپذيرتر و علاقهمندتر ختم ميشود. اما فراموش نكنيم براي اجراي دقيق اين نقشها بايد اين روند حركتي و حمايتي ادامه يافته و با شيب مناسبي افزايش يابد و هر زمان كه ضرورت احساس شد نسبت به اصلاح و بازبيني آن اقدام كرد. آنچه روشن است اينكه اجراي طرح ناحيه محوري، ناشي از اجراي آزادي عمل به شهرداران نواحي و اعتماد شهردارامیدیه در واگذار كردن اختيارات خود تا سطح خرد شهري به آنان بوده است و در چنين شرايطي شهردار با ابتكار عمل مناسب ميتوانند به خوبي زمينهساز مناسبسازي بسترهاي مديريتي در سطوح پاييني و ارتقاي كيفيت خدمات رساني به شهروندان باشند.
1-محمد آقاجری 2- حبیب آقاجری 3- محمد بزرگمهر 4- شمس اله جشنی 5.عبدالصاحب حسنی نژاد 6 - غلامعباس حیدری باغبادرانی 7- علی دژمان 8 - سید عباس صفرپور گل اسفیدی 9 - علی اکبر عباسی لرکی 10 - برزومرادی
اخير برخي نمايندگان مجلس با رها كردن وظيفه اصلي خود به بركناري مديران كارآمد شهرستاني براي جمع آوري راي براي دور بعدي مجلس اقدام كرده اند اين در حالي است كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حق عزل و نصب مديران را ندارند.
يكي از وظايف نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قانونگذاري و نظارت بر قوانين است، اما متأسفانه برخي نمايندگان با تعطيل كردن مجلس و حضور در حوزه انتخابي ضمن فراموش كردن اين وظيفه اقدام به دخالت در امور اجرايي ميكنند كه حداقل با وظايف آنها فاصله زيادي دارد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اخيراً با نزديك شدن به انتخابات نهم براي كسب راي بيشتر اقدام به تغيير مديران شهرستانهاي حوزه انتخابيه خود ميكنند، البته آنها براساس قانون نميتوانند دخالت براي تغيير شخص مدير داشته باشند و تنها ميتوانند در مورد شخصيت مدير كه آيا صلاحيت دارد يا خير به مدير و مسئول دستگاه در كشور تذكر بدهند.
متاسفانه امروز برخي نمايندگان به دليل عدم كارايي در مسئوليت نمايندگي خويش وارد زمين بازي قوّه مجريه شدهاند.
يكي از مسائلي كه در فرآيند تغيير و تحول مديران در شهرستانها در اين مدت با آن مواجه هستیم، دخالت و سفارش نماينده مجلس شوراي اسلامي در عزل و نصبها است، كه همين امر تأثير منفي در پيشرفت و توسعه شهرستانها شده است.
به راستي نمايندگان محترم با اين دخالتها به دنبال چه چيزي هستند و چه هدفي را دنبال ميكنند ؟ آيا اين دخالتها دور شدن از وظايف اصلي و قانوني آنها نيست ؟ و آيا اين دخالتها سبب لطمه زدن در مديريت و آسيب رساندن به مديريت نميباشد؟
قانونگذاري و نظارت بر حسن اجراي قانون وظيفه اصلي نمايندگان است و از طرفي و طبق همين قانون قواي سهگانه نبايد در كار همديگر دخالت كنند
اگر اين دخالتها نباشد هر يك از قوا وظايف خودشان را به نحو احسن و شايسته انجام ميدهند.
اگر هر نمايندهاي از كارهاي اصلي و اوليه خود دور شود و به مسائل جزئي و آن چيزي كه در حيطه وظايفش نيست وارد شود، مسلماً راه قانونگريزي را در پيش گرفته و به بيراهه رفته است.
نمايندگان بيش از آنكه عمر نمايندگي خود را به كارهاي غير مرتبط بگذراند بايد وقت خود را در راه قانونگذاري صرف كنند.
بيشك با اين دخالتها نمايندگان محترم وقت و فراغت كافي نخواهد داشت كه روي دستور جلسه، لايحهها، و طرحها كار كنند و از كارشناساني كمك بگيرند تا موثر و مفيد به حال مردم و كشور باشد و نتيجه آن ميشود كه نماينده محترم نميداند تبصره 3 ماده 71 قانون كه همه اهالي كوچه و بازار از آن اطلاع دارند چيست و ميگويد بايد به كلاسورم نگاهي بيندازم ؟!.
نماينده بايد در عزل و نصب مديران نظر مشاوره بدهد نه اينكه اعمال نظر و نفوذ كرده و فرد مورد نظر خود را بر سيستم اعمال كنند.
متأسفانه در شهرستانها اين جور نيست و فوراً نمايندگان بحث بركناري مديران استاني و وزرا را مطرح ميكنند، كه بايد گفت درست است در قانون اين اجازه به نمايندگان مجلس داده شده است كه وزير را براي اداي توضيح يا استيضاح به مجلس بكشانند ولي استيضاح ابزاري براي بركناري وزيران ناكارآمد است نه وسيلهاي براي حفظ اطرافيان خود در قدرت يا گماردن افراد خود در پستهاي مديريتي كه بعضاً بدون در نظر گرفتن مواردي كه لازمه يك مدير در كشورمان است.
نبايد به اميد اين چنين نمايندگاني براي توسعه شهر و استان بود معمولاً هر دستگاه و ادارهاي در شهرستان داراي مديران كل در استان هستند و هر مدير كلي هم يك وزير در كابينه دولت دارد كه بر كار يكديگر نظارت دارند، از طرفي در استانها، استانداران و در شهرستان فرمانداران از ناحيه دولت انجام وظيفه ميكنند و بر عملكرد ادارات نظارت ميكنند.
اين امور بر عهده و جزو وظايف آنهاست و اگر دستگاهي هم نتواند به وظايفش عمل كند و از پويايي و تحرك برخوردار نباشد نماينده ميتواند از طريق مسئولان بالا دستي تذكر بدهد تا اصلاح يا تعويض شوند.
تا به حال و در اين سه سال و نيم نمايندگي نماينده شهرستانها تعداد زيادي مدير عزل و نصب شده است و امروز شايعاتي بر كنار گذاشتن چند مدير ديگر هم به گوش ميرسد.
به نظر شما اگر اين دخالتها نبود الان ما وضعيت بهتري نداشتيم؟ چون يكي از عوامل توسعه ثبات در مديريتهاست.
تغييرات پي در پي جز اينكه مشكلاتي را بر دوش مردم و سيستم اداري بگذارد فايده ديگري ندارد، بايد ديد و فهميد كه از رهگذر پي در پي تغيير مديران در شهرستان و به كار گماردن مديران كم تجربه و ديپلم چقدر هزينه براي ما داشته است؟
قطعاً اينگونه رفتارها و دخالتها به سود هيچ كس نيست و از طرفي در مواردي هم شاهد هستيم كه ذهنيت مردم هم نسبت به مديران رده بالاي نظام هم دست خوش تغيير ميشود.
به نظر شما براي اين تغيير و تحولات چقدر انرژي صرف شده است يقيناً اگر اين انرژي در حوزه وظايفي نمايندگي صرف ميشد وضعيت ما از امروز بهتر نبود ؟! اصل در مديريت بايد بر اساس شايستهسالاري و اجراي عدالت باشد.
نبايد مديريتها را قومي، فاميلي و جناحي كرد، بايد در دادن مسئوليتها نهايت دقت را به عمل آورد، بعضاً ما در شهرستان شاهد مديراني بوديم كه از صلاحيت لازم براي آن مسئوليتها برخوردار نبودند ولي به دليل نفوذ نماينده، آنها را بر آن پستها گذاشته و به نوعي با آن مدير قبلي كه توانايي بيشتري داشت تسويه حساب شخصي ميكنيم .
آقاي نماينده شما در انتخاب مديران بايد دقت بيشتري ميكرديد، نبايد چنين باشد كه بگوئيد چون قدرت دارم هر كاري كه باب ميل است انجام ميدهم، اين قدرت در دست شما به امانت است و شما بايد به خوبي از آن پاسداري كنيد.
آقاي نماينده امروز كشورهايي داراي ثروت هستند، كه داراي مديران لايق و توانا و متعهد باشند.
مديران ما اگر وابستگي نداشتند بهتر ميتوانستند كارايي داشته باشند و به مردم خدمت كنند.
اميد آن داريم كه دولت خدمتگزار خصوصاً استاندار محترم جلوي اين همه عزل و نصب غير كارشناسي را در شهرستانها بگيرند و بر انتصاب مديران در مناطق مختلف شهرستانهاي استان نظارت بيشتري داشته تا شاهد بروز اين همه بيبرنامهگي و دخالتها و مشكلات گوناگون نباشيم
صفحه قبل 1 صفحه بعد